NetHack/Rogue
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NetHack/Rogue
Proud to annouce that iI decided to make a ti-83+ basic version of NetHack and that the project is making good progress
Just for you to know: here is the list of feature i plan to implement:
-Complex, randomly generated donjons
-Town and some quest
-Spells
-Line of sight/lightning calculation
-Inventory management system
-Variety of magical scrolls, potions, amulets, wands, rings and spells
-Missile combat (bows, crossbows, and thrown things)
-Save game capacity
-Hidden traps and doors
-Gold and shopping
-High Score Listing
Much more like CalcRogue for TI-89 and higher
Knowing the limitation of TI-BASIC maybe some of these features will not be implemented.
Thanks for your future help!
Just for you to know: here is the list of feature i plan to implement:
-Complex, randomly generated donjons
-Town and some quest
-Spells
-Line of sight/lightning calculation
-Inventory management system
-Variety of magical scrolls, potions, amulets, wands, rings and spells
-Missile combat (bows, crossbows, and thrown things)
-Save game capacity
-Hidden traps and doors
-Gold and shopping
-High Score Listing
Much more like CalcRogue for TI-89 and higher
Knowing the limitation of TI-BASIC maybe some of these features will not be implemented.
Thanks for your future help!
This is Snake, do you read me?
Dans Calcrouge sur TI-89 les monstres bougaient uniquement lorsque le perso bougeait, ce serait pblement une idée de faire un calcrouge de ce type. Aussi ne met pas plus de 1 ou 2 monstre par écran car sa ramerait trop. Aussi les graphiques devrait etre en ASCII donc avec les strings les maps pourrait apparaitre + rapidement. Seulement je n'ai aucune idée pour l'algorithme des donjons aléatoires, surtout en BASIC.
Does anyone have an idea of how to make a random map generator like Calc rogue in BASIC (he uses strings)?
Does anyone have an idea of how to make a random map generator like Calc rogue in BASIC (he uses strings)?
- benryves
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"In the TI-89's "Calc rogue" the monsters only move when the main character moves - that's probably an idea for your own version. Also, don't have more than one or two monsters on the screen (it'll be too much). Also, use ASCII graphics with strings for the maps (they draw nice and quickly). I have no idea how to create random dungeons - least of all in BASIC."Kevin wrote:Dans Calcrouge sur TI-89 les monstres bougaient uniquement lorsque le perso bougeait, ce serait pblement une idée de faire un calcrouge de ce type. Aussi ne met pas plus de 1 ou 2 monstre par écran car sa ramerait trop. Aussi les graphiques devrait etre en ASCII donc avec les strings les maps pourrait apparaitre + rapidement. Seulement je n'ai aucune idée pour l'algorithme des donjons aléatoires, surtout en BASIC.
For the non-French speaking amongst you.
I'm sure this was translated with babelfishbenryves wrote:"In the TI-89's "Calc rogue" the monsters only move when the main character moves - that's probably an idea for your own version. Also, don't have more than one or two monsters on the screen (it'll be too much). Also, use ASCII graphics with strings for the maps (they draw nice and quickly). I have no idea how to create random dungeons - least of all in BASIC."Kevin wrote:Dans Calcrouge sur TI-89 les monstres bougaient uniquement lorsque le perso bougeait, ce serait pblement une idée de faire un calcrouge de ce type. Aussi ne met pas plus de 1 ou 2 monstre par écran car sa ramerait trop. Aussi les graphiques devrait etre en ASCII donc avec les strings les maps pourrait apparaitre + rapidement. Seulement je n'ai aucune idée pour l'algorithme des donjons aléatoires, surtout en BASIC.
For the non-French speaking amongst you.
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lol
Juste pour toi Kevin: en Francais, maintenant je suis pas a cour de temps alors je te présente officiellement mon projet:
oui les graphiques sont deja en ASCII,
ont dis calcrogue et non calcrouge
et oui les monstres bougent uniquement lorsque JE bouge (systeme de tour par tour)
bon: pour ce qui est de laffichage graphique jvas te sender ?ta msn???
un demo de mon jeu (jai vrmt jusse les mouvement et le hitdetection de fini)
mon msn: isolid_snakei@hotmail.com
en passant jme suis cassé la tete pour mon algorythme de detection en basic pour les string
en gros c jusse "si ou le bonhomme sen va ya un H"
lol
pas facile..!!
Juste pour toi Kevin: en Francais, maintenant je suis pas a cour de temps alors je te présente officiellement mon projet:
oui les graphiques sont deja en ASCII,
ont dis calcrogue et non calcrouge
et oui les monstres bougent uniquement lorsque JE bouge (systeme de tour par tour)
bon: pour ce qui est de laffichage graphique jvas te sender ?ta msn???
un demo de mon jeu (jai vrmt jusse les mouvement et le hitdetection de fini)
mon msn: isolid_snakei@hotmail.com
en passant jme suis cassé la tete pour mon algorythme de detection en basic pour les string
Code: Select all
If (sub(Str4,(16(Y-1))+X,1))="H
lol
pas facile..!!
This is Snake, do you read me?
G pas msn mais g un e-mail sur caramail c k.ouellet4@caramail.com , sinon ya tjrs AIM si tu l'a mon pseudo c Omnimaga mais je ne suia pas en ligne le mercredi et jeudi soir ni le samedi ds la journée a cause que je passe le Publi-Sac mais je suis qqe fois en lign ett de meme
I wanted to make a grayscale calcrogue in BASIC earlier but I got confused by the random maps generator making. And don't try to translate my posts in english using a translator cuz I make a lot of spelling mistake
I wanted to make a grayscale calcrogue in BASIC earlier but I got confused by the random maps generator making. And don't try to translate my posts in english using a translator cuz I make a lot of spelling mistake
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- benryves
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It wasn't, actually.Kevin wrote:I'm sure this was translated with babelfishbenryves wrote:"In the TI-89's "Calc rogue" the monsters only move when the main character moves - that's probably an idea for your own version. Also, don't have more than one or two monsters on the screen (it'll be too much). Also, use ASCII graphics with strings for the maps (they draw nice and quickly). I have no idea how to create random dungeons - least of all in BASIC."Kevin wrote:Dans Calcrouge sur TI-89 les monstres bougaient uniquement lorsque le perso bougeait, ce serait pblement une idée de faire un calcrouge de ce type. Aussi ne met pas plus de 1 ou 2 monstre par écran car sa ramerait trop. Aussi les graphiques devrait etre en ASCII donc avec les strings les maps pourrait apparaitre + rapidement. Seulement je n'ai aucune idée pour l'algorithme des donjons aléatoires, surtout en BASIC.
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- benryves
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I appear to have hijacked this thread.
If you go to my image gallery here, all is explained. Sort of.
http://benryves.com/bin/b3ta/?f=rotate.gif
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- dysfunction
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